به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان اصفهان در جلسه بررسی پروژههای حوزه راههای شهرستان کاشان اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون، بخشهایی از روکش آسفالت راههای شهرستان کاشان اجرا شده که در راستای ارتقای کیفی و ایمنی راهها صورتگرفته است.
وی با اشاره به وسعت راههای استان اصفهان گفت: استان دارای بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه است که طبق بررسیهای میدانی، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از رویه راهها دچار خرابی شدید هستند.
دادخواه با بیان اینکه یکی از اقدامات ویژه در سالهای اخیر، رفع نقاط حادثهخیز بوده است، تصریح کرد: از مجموع ۱۴۳ نقطه پرتصادف شناساییشده در استان، ۸۵ درصد رفع شده و صورتجلسات آن با پلیس راه تنظیم شده است.
۳ هزار میلیارد تومان قرارداد آسفالت در استان اصفهان منعقد شد
مدیرکل راهداری استان اصفهان گفت: خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در سطح استان منعقد شده که در حال اجراست و امیدواریم با تخصیص بهموقع منابع نقدی و قیر، پروژهها با سرعت بیشتری به نتیجه برسند.
وی خاطرنشان کرد: برای ۱۵ درصد باقیمانده نیز برنامههای عملیاتی در دست اقدام است و تنها چهار نقطه به دلیل حجم بالای کار و نیاز به اعتبار، به سالهای آتی موکول شدهاند.
نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی برای رفع نقاط پرتصادف استان اصفهان
دادخواه اعتبار موردنیاز برای رفع نقاط حادثهخیز باقیمانده را بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دو یا سهنقطه از این موارد شامل تقاطعهای غیرهمسطح هستند که هرکدام حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.
مدیرکل راهداری استان اصفهان تجهیز راهها به سامانههای هوشمند را از دیگر اقدامات مهم در راستای کاهش تصادفات دانست و گفت: در حال حاضر ۴۵ سامانه نظارتی و ۱۹۴ سامانه ثبت تخلف در محورهای اولویتدار استان فعال هستند. همچنین ۳۱ سامانه جدید نصب خواهد شد و ۳۷ سامانه دیگر در مرحله جانمایی و مناقصه قرار دارند.
وی با اشاره به اقدامات ایمنی در محورهای بزرگراهی و شهرستان کاشان اضافه کرد: نصب نیوجرسی، تابلوهای علائم، خطکشی بازتابی شبانه و شانهسازی پس از آسفالت از جمله اقدامات ایمنی در محورهای استان است. زیرگذر شهدای گمنام آماده آسفالت بوده و زیرگذر آبشیرین نیز در مراحل آزادسازی قرار دارد.
دادخواه با اشاره به محدودیتهای موجود در اجرای روشنایی طولی راهها گفت: اجرای روشنایی در تمام راههای استان به دلیل نبود اعتبار و زیرساخت، امکانپذیر نیست و تنها در نقاط پرتصادف اجرا میشود. بااینحال، خطکشی و نصب تابلوهای علائم در اولویت قرار دارد و بهصورت همزمان با عملیات آسفالت انجام میشود.